Nie bez powodu Google w mowie potocznej określany bywa mianem „doktora”. W internecie można znaleźć chyba wszystko, helptakże na temat zdrowia. Choć na szczęście w tym wypadku samodiagnoza dokonana przy wykorzystaniu informacji z sieci okazuje się zazwyczaj nieprawdziwa i przesadzona. Samej branży medycznej internet służy jednak świetnie. To wręcz doskonałe dla niej narzędzie marketingowe. Wzrosty mówią same za siebie.

Według wyników ostatnich badań przeprowadzonych przez IAB Polska, dynamika segmentu „Zdrowie” we wzroście wydatków reklamowych w sieci oscyluje rok do roku nawet w okolicach trzydziestu procent. W prawdzie sama reklama leków rządzi się w pewnym sensie innymi niż pozostałe prawami (obostrzenia nałożone przez przepisy), nie mniej jednak wypełnia znaczną część przestrzeni reklamowej w każdym medium, a sam segment „Zdrowie” to oczywiście nie tylko reklama leków.

Zgodnie z raportem IAB Polska, 12 % badanych dokonuje zakupu lekarstw i innych artykułów medycznych przez internet (tylko w ten sposób lub łącząc z innymi sposobami zakupów). Znaczna część badych wysoko ocenia też przydatność internetu niemal na każdym etapie procesu zakupowego. Sieć, jako źródło wiedzy o lekarstwach, produktach medycznych, zdrowiu i diecie wyprzedza telewizję. Wyżej ujęto tylko znajomych i rodzinę. Internauci korzystają w tym zakresie przede wszystkim z wyszukiwarek, forów, grup dyskusyjnych, portali internetowych i stron www producentów. Wiele osób sięga również do specjalistycznych serwisów internetowych i e-sklepów, czyta opinie na blogach i informacje zamieszczone na portalach społecznościowych.

Jak pokazują raporty, branża farmaceutyczna nie może w procesie planowania działań marketingowych pomijać sieci. Pomimo nawet, że ciążą na niej specyficzne obostrzenia reklamowe, a na przykład leków na receptę nie da się przecież kupić tą drogą. Internet to jednak ogromnie popularne źródło wiedzy, dzielenia się opiniami i doświadczeniami. Monitoring sieci i duża aktywność w tym kanale jest zatem obowiązkowym obszarem działań marketerów pracujących dla firm z segmentu zdrowia – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło danych: Raport z badania „E- konsumencji Consumer Journey Online cz. I: Zdrowie ” przeprowadzonego przez IAB Polska.

Informacje o firmie

GRUPA 365 NET
www: http://media.grupa365net.pl
biuro prasowe: http://media.grupa365net.pl
GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net